Sally Buzbee, first female editor of the WP

in News by

For the first time in the 144-year history of the Washington Post, a woman has been appointed as editor-in-chief. Sally Buzbee of the Associated Press took over from Martin Baron, who retired at the end of February.

Buzbee, currently the executive editor and vice-president of the AP, will take over a 1,000-strong editorial staff in June. The appointment joins recent appointments of women at the helm of prestigious publications, including a month ago Italy’s Alessandra Galloni, the first woman to head Reuters.

Sally Buzbee, prima direttrice donna del WP

Per la prima volta nei 144 anni di storia del Washington Post una donna è stata chiamata alla direzione del giornale. Sally Buzbee dell’Associated Press ha preso il posto di Martin Baron che alla fine di febbraio è andato in pensione.

Buzbee, attualmente direttore esecutivo e vicepresidente dell’Ap, prenderà la guida di una redazione di un migliaio di persone in giugno. La nomina si aggiunge a quelle recenti di donne che hanno assunto il timone di testate prestigiose, tra queste un mese fa l’italiana Alessandra Galloni, prima donna a capo della Reuters.

Tags: